Om Insta360

2016.7

Insta360 Nano lanseras

2015.3

Drar in 8 Milj US$ i första omgången A finansiering av riskkapitalbolahg.

2016.8

2016.3

Andra investeringsomgången samlade in 100-tals Milj US$ från internationella riskkapitalbolag

Facebook 360 utbildnings center rekommenderar Insta360 VR kamera.

Företaget bakom Insta360, Arashi Vision Co., är ett professionellt företag som utvecklar intelligent teknologi. Företaget är hängivet åt utveckling av sfärisk bildteknik.

Företaget startades 2014 och har sitt ursprung och sin verksamhet i Kina. Varumärket Insta360 har blivit marknadsledande bland sfäriska VR-kameror.

Insta360 utvecklas för att möta krav hos såväl professionella användare och företag som hos konsumenter och massmarknad.

Sedan Insta360 lanserades på marknaden har produkterna exporterats till över 100 länder, inklusive USA, Storbritannien, Frankrike, Tyskland och Japan.

Insta360 används brett förekommande inom turism, massmedia, sport samt evenemang och konferenser, etc.

 

I sin utveckling av verksamheten, strävar Insta360 efter att skapa en kreativ marknadsdriven kultur runt produkterna och teknologin. Företaget har stor potential och har i första omgången dragit in startkapital från IDG Capital Partners och Qiming Venture Partners. Ytterligare flera 100 miljoner USD tillfördes i en andra finansieringsomgång från företagen Thunder network, Suning Invests, FreeS Fund, Qiming Venture Partners och IDG Capital Partners.

Ett världsomspännande erkännande för produkterna parat med finansiella resurser ger företaget möjlighet att leda utvecklingen av sfäriska VR kameror.

 

Människor tycker om att fotografera och filma för att spara minnen från livet. I utvecklingen av hur vi gör det är sfärisk VR film den stora nyheten. Tekniken gör det möjlig att spela in hela "rummet" och hela upplevelsen, inte bara ett utvalt "fönster". Det här kommer att totalt förändra våra liv i framtiden.

 

Insta360 idé är att göra sfäriska VR teknologi tillgängligt för gemene man, enkel att använda, dela och uppskattad av alla.